Třešničky

04.11.2012 18:38

Spirituál kvintet – Třešničky

       
1. Když Josef veselku chystal, 
   byl už starý, skoro kmet,
   a dívka Marie čistá, 
   galilejský květ.

2. Jednou se šli spolu projít, 
   Josef nechtěl, ale šel,
   vždyť byli jen krátce svoji 
   a vzduch plný včel.

3. Jednou se šli spolu projít, 
   byl červen - třešní čas,
   a jak tam pod stromem stojí, 
   zní Mariin hlas:

4: Moh bys, Josífku, prosím, 
   pár třešní natrhat,
   já dítě pod srdcem nosím, 
   a co když má hlad?
   
R: Tu du du ...

5: Tu Josef si začal rvát vlasy: 
   Ó, já jsem naletěl,
   kdopak moh setřít asi 
   tvojí nevinnosti pel?

6: Víš, já mám trpělivost svatou, 
   ale, to ti povídám,
   ať ten, kdo je dítěti tátou, 
   mu podá třešně sám!

7: A zatímco Josef tu běsní, 
   náhle dětský hlásek slyš:
   Sehni se, milá třešni, 
   k mojí mamince blíž!

8: A hle, strom se k zemi sklání, 
   Marie trhá s úsměvem
   a Josef nemá ani zdání, 
   jak z té šlamastyky ven.
   
R:

9. Můj Bože, já se tolik stydím, 
   ale řekni, Pane náš,
   kdy chceš přijít mezi lidi, 
   kdypak narodit se máš?

10: Já myslím tak šestého ledna, 
    v době vánoc, v noční čas,
    až se zjeví hvězda neposedná, 
    tehdy přijdu mezi vás.

11: Roky skáčou jako hříbě, 
    ale když se snese sníh,
    lidé zpívají si příběh 
    o těch třech a o třešních.

R:

 

—————

Zpět